I
dag hade vi en spännande laboration. Vi har klarat av med laborationen med
jämförpriset och i dag arbetade vi med olika figurers namn, och hur de ser ut.
![]() |
Den här bilden beskriver olika figurer som jag och Fatima har jobbat med idag. |
När vi klara med att rita går varje grupp ut på skolan och försöker att hitta några saker som vara likadan som figuren på kortet och fotografera av dem.
![]() |
En cirkel |
![]() |
En likbent triangel |
![]() |
En parallellogram |
![]() |
En kvadrat |
![]() |
En liksidig triangel |
![]() |
En rätvinklig triangel |
![]() |
En rektangel |
![]() |
En rumb |
Idag fick vi veta många olika och nya matematiska ord. Exempelvis vad är en
vinkel eller en sida, höjd\låg, bred\smal.
I
mitt hemland lärde jag geometriska figurers namn på mitt språk. jag blandade
dem när var jag i skolan i mitt hemland, men nu det är bättre eftersom vi jobbar praktisk med figurer.
Vi
lärde oss hur man kan beskriva geometriska förmer (hur något är), och
prova rita vad den andra personen säger.
Jag lärde mig att komma ihåg alla namn på de åtta figurerna som vi jobbade med i dag. Jag tror att jag aldrig kommer att glömma bort deras namn.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar