Vi hade börjat jobba med en ny uppgift i laborationen. Den uppgiften heter
matematik i vardagen.
Vi jobbade med uppgiften med kontext. Vi skrev en berättelse och sedan en
ny uppgift. Vi försökte att lösa tre av mina kamrater uppgifter och kommenterar
dem.
Först har vi skrivit en berättelse och sen vi omvandlade den till en
matematisk uppgift. På början det ser svårt ut men när vi börjat att skriva det
bli lärorikt och rolig. vår lärare förklarade oss att vad måste vi skriva och hur, han
gjorde ett exempel. För mig var svårt att komma ihåg en berättelse som kan jag
omsätta den till mattematiskt.
Att skriva en uppgift själv var inte så svårt därför vi jobbade med det
redan. Jag hade fått hjälp av mina lärare under laboration. De hade beskrivit
mycket bra på så sätt att vi alla fatta vad måste vi göra. Jag kunde skrivia
min första matematiskt uppgift. min uppgift har två steg att lösas.
Jag försökte att lösa andras uppgift och jag gjorde några av dem. Jag tror
att bästa del var lösa anddras uppgifter. Man kan använda sina kunskaper som
lärde sig under lektionen och testa sig.
Under laboration kunde vi skriva sin egen uppgift. Om man
skriva själv, kan man förstå hur löser en uppgift på olika sätt.
labroration och jobba med kontext framkallar mig att fatta, om man förstår
uppgiften och vet vad uppgiften är efter,lösa uppgiften blir lättare.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar